ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
12 Δεκεμβρίου 2024
Ανακοινώσεις
ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ Μ.Ε. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΣΤΕΙ ΖΗΜΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΚΟΚΑΙΡΙΑ “BORA”
ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ
Όλες οι πληγείσες επιχειρήσεις (βιομηχανικές και βιοτεχνικές μονάδες, εμπορικά καταστήματα, αγροτικές εκμεταλλεύσεις), επιχειρήσεις που ασκούν νόμιμη οικονομική δραστηριότητα, ανεξάρτητα από τη μορφή τους (συμπεριλαμβανομένων και των ατομικών επιχειρήσεων και των ελεύθερων επαγγελματιών), καθώς και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή, μεταποίηση ή εμπορία προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας, οι δημόσιες επιχειρήσεις, δημοτικές ή κοινοτικές κοινωφελείς επιχειρήσεις, ανώνυμες εταιρείες των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, φορείς μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα (νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες ιδιωτικού δικαίου, τα οποία επιδιώκουν κοινωφελείς ή άλλους σκοπούς που ενδιαφέρουν το κοινωνικό σύνολο και δεν επιδιώκουν κέρδος, όπως φιλανθρωπικά σωματεία, κοινωφελή ιδρύματα και αστικές εταιρείες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα), καθώς και γεωργικές εκμεταλλεύσεις (γεωργικές και κτηνοτροφικές μονάδες, οι οποίες ανήκουν σε ένα ή περισσότερα φυσικά πρόσωπα ή και σε νομικά πρόσωπα) που υπάγονται στους δικαιούχους Κρατικής Αρωγής του άρθρου 3 του Ν. 4797/2021 (ΦΕΚ Α’ 66/23-04-2021) και έχουν υποστεί ζημίες από τα έντονα καιρικά φαινόμενα με την κωδική ονομασία “BORA”, η οποία έπληξε την Μ.Ε. Θεσσαλονίκης από τις 30 Νοεμβρίου 2024, να υποβάλουν ΑΜΕΣΑ και έως 31 Ιανουαρίου 2025:
⚫ Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωση:
α) Μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο τμήμα Πολιτικής Προστασίας Μ.Ε. Θεσσαλονίκης (ppro@pkm.gov.gr), ή
β) Μέσω ταχυμεταφορικής εταιρείας (courier) ή μέσω ΕΛΤΑ, είτε με φυσική παρουσία στο Tμήμα Πολιτικής Προστασίας της Μ.Ε. Θεσσαλονίκης (Βασ. Όλγας 198 – Τ.Κ. 546 55), προσκομίζοντας τα κάτωθι δικαιολογητικά:
- Φορολογικές δηλώσεις και δηλώσεις Φ.Π.Α
- Ασφαλιστήριο συμβόλαιο περιουσίας για την κάλυψη της ζημίας και σε περίπτωση μη ύπαρξης, Yπεύθυνη Δήλωση του πληγέντα – και σε περίπτωση μη ατομικής επιχείρησης, του νόμιμου εκπροσώπου περί μη ύπαρξης ασφαλιστηρίου συμβολαίου
- Απογραφή προηγουμένου έτους
- Βιβλίο παγίων
- Τιμολόγια αγοράς πρώτων υλών, εμπορευμάτων κ.λπ., λαμβάνοντας υπόψη και τις πωλήσεις στο ενδιάμεσο διάστημα μέχρι την επέλευση της θεομηνίας (βιβλία αποθήκης κ.α.). Σε περίπτωση μη ύπαρξης αυτών, αναζητούνται από τους προμηθευτές
- Τιμολόγια αγοράς μηχανολογικού εξοπλισμού, συνοδευόμενα από κατάσταση στην οποία θα αναγράφεται ο χρόνος απόσβεσης και η κατάσταση του μηχανήματος
- Σε περίπτωση ζημιών σε αυτοκίνητο επαγγελματικής χρήσης, το ασφαλιστήριο συμβόλαιο του οχήματος κατά την περίοδο της θεομηνίας και αντίγραφο της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος
- Άδειες λειτουργίας και άλλες άδειες, που προβλέπονται από το θεσμικό πλαίσιο που διέπει κάθε κλάδο
- Κάθε άλλο πρόσφορο μέσο για την εκτίμηση της ζημιάς και του κόστους αποκατάστασης
- Φωτογραφικό υλικό ή υλικό βιντεοσκόπησης
- Πρόσφατη εκτύπωση των στοιχείων της επιχείρησης από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημόσιων Εσόδων ➡️ (my AADE – Μητρώο και Επικοινωνία – Στοιχεία Επιχείρησης με τον Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας ΚΑΔ).
⚫ Για περισσότερες διευκρινήσεις, για την παραλαβή της αίτησης καθώς και για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία, παρακαλούμε όπως επικοινωνείτε με το Τμήμα Πολιτικής Προστασίας της Μ.Ε. Θεσσαλονίκης, στο email: ppro@pkm.gov.gr ή / και στο τηλέφωνο 2313.319 649.
Επισημαίνεται, ότι οι ζημίες σε κτιριακές εγκαταστάσεις από φυσικές καταστροφές μετά την 26.09.2021 δεν καλύπτονται πλέον από την Διεύθυνση Κρατικής Αρωγής. Για τις εν λόγω ζημίες, αρμόδια είναι πλέον η Γενική Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών (Γ.Δ.Α.Ε.Φ.Κ.).
[περισσότερες πληροφορίες στην Διεύθυνση: Δ.Α.Ε.Φ.Κ. – Β.Ε. / Ναυαρίνου 28 – Καλαμαριά – Τ.Κ. 551 31 καθώς και στο email: daefkbe@civilprotection.gr]
Σημειώνεται, επίσης, ότι η διαδικασία αποζημιώσεων για τις κατοικίες αποτελεί ευθύνη και αρμοδιότητα των οικείων Δήμων.
⚫ Έντυπο Αίτησης – Υπεύθυνης Δήλωσης και Δικαιολογητικών ⤵️