Επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών (Τέλη μεταβίβασης οχημάτων, Ανταποδοτικά τέλη-Παράβολα-εκ παραδρομής καταθέσεις κλπ) (4/12/2020)
4 Δεκεμβρίου 2020
Σας ανακοινώνουμε ότι για την ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, εφεξής η υποβολή αιτήσεων για επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών θα γίνεται ΧΩΡΙΣ ΦΥΣΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ του αιτούντος.
Επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών
- ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ:
- Η αίτηση υποβάλλεται με τα στοιχεία του δικαιούχου της επιστροφής (βλ συχνές ερωτήσεις)
- Εντός 3ετίας από την ημερομηνία κατάθεσης του αχρεωστήτως καταβληθέντος ποσού.
- ΤΡΟΠΟΙ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ:
- Αν η κατάθεση έχει γίνει μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής, τα δικαιολογητικά αποστέλλονται αποκλειστικά ψηφιακά στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
Π.Ε. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ epistrofesthess@pkm.gov.gr Π.Ε. ΗΜΑΘΙΑΣ epistrofes@imathia.pkm.gov.gr Π.Ε. ΚΙΛΚΙΣ epistrofes@kilkis.pkm.gov.gr Π.Ε. ΠΕΛΛΑΣ epistrofespel@pkm.gov.gr Π.Ε. ΠΙΕΡΙΑΣ epistrofes@pieria.pkm.gov.gr Π.Ε. ΣΕΡΡΩΝ epistrofes@serres.pkm.gov.gr Π.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ epistrofes@halkidiki.gov.gr - Αν η κατάθεση έχει γίνει σε ταμείο τράπεζας ή σε μηχάνημα easy–pay, τα δικαιολογητικά αποστέλλονται αποκλειστικά ταχυδρομικά στη διεύθυνση:
Π.Ε. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ Π.Κ.Μ.
ΤΜ. ΠΡΟΣΟΔΩΝ & ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ Π.Κ.Μ.
26ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 64
54 627 – ΘΕΣ/ΝΙΚΗΠ.Ε. ΗΜΑΘΙΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ –ΑΝΘΡ. ΠΟΡΩΝ Π.Ε. ΗΜΑΘΙΑΣ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ 44
59 132 – ΒΕΡΟΙΑΠ.Ε. ΚΙΛΚΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ – ΑΝΘΡ. ΠΟΡΩΝ Π.Ε. ΚΙΛΚΙΣ
Α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ 3
61 100 – ΚΙΛΚΙΣΠ.Ε. ΠΕΛΛΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ – ΑΝΘΡ. ΠΟΡΩΝ Π.Ε. ΠΕΛΛΑΣ
ΔΙΟΙΚΗΤΗΡΙΟ
58 200 – ΕΔΕΣΣΑΠ.Ε. ΠΙΕΡΙΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ – ΑΝΘΡ. ΠΟΡΩΝ Π.Ε. ΠΙΕΡΙΑΣ
26ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 40
60 132 – ΚΑΤΕΡΙΝΗΠ.Ε. ΣΕΡΡΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ – ΑΝΘΡ. ΠΟΡΩΝ Π.Ε. ΣΕΡΡΩΝ
ΜΕΡΑΡΧΙΑΣ 36
62 110 – ΣΕΡΡΕΣΠ.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ – ΑΝΘΡ. ΠΟΡΩΝΠ.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
ΔΙΟΙΚΗΤΗΡΙΟ
63 100 – ΠΟΛΥΓΥΡΟΣ
3. ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ:
- Πρωτότυπο παραστατικό της Τράπεζας.
- Αίτηση δικαιούχου σύμφωνα με το υπόδειγμα του συνδέσμου: Αίτηση επιστροφής αχρεωστήτως
- Υπεύθυνη δήλωση δικαιούχου μέσω της ιστοσελίδας του Gov.gr στον σύνδεσμο https://dilosi.services.gov.gr/create/q/templates και επιλογή “Υπεύθυνη Δήλωση”, με ενσωματωμένο το κάτωθι κείμενο:
Α) είμαι δικαιούχος του παραστατικού με κωδικό συναλλαγής _______________ ημερομηνία _ _ /_ _ /_ _ ποσού ________ , __ €, το οποίο δεν χρησιμοποιήθηκε για τον σκοπό για τον οποίο εκδόθηκε, δεν υποβλήθηκε ούτε θα υποβληθεί στο μέλλον σε οποιαδήποτε υπηρεσία. Β) επιθυμώ το ποσό των ________,____ €, που αντιστοιχούν σε επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων εσόδων, να πιστωθεί στο λογαριασμό με ΙΒΑΝ GR _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ , στην Τράπεζα _____________ και δικαιούχο τον/την ______________________(επώνυμο) ____________(όνομα) του _____________________(πατρώνυμο). Γ) τα στοιχεία που δηλώνω στην επισυναπτόμενη αίτησή μου είναι αληθή. |
- ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ:
- Πρωτότυπο παραστατικό της Τράπεζας.
- Αίτηση με στοιχεία του Νομικού προσώπου, σύμφωνα με το υπόδειγμα του συνδέσμου: Αίτηση επιστροφής αχρεωστήτως
- Εκτύπωση του ΓΕΜΗ ή απόσπασμα καταστατικού για την απόδειξη της εκπροσώπησης.
- Υπεύθυνη δήλωση νόμιμου εκπροσώπου μέσω της ιστοσελίδας του Gov.gr στον σύνδεσμο https://dilosi.services.gov.gr/create/q/templates και επιλογή “Υπεύθυνη Δήλωση”, με ενσωματωμένο το κάτωθι κείμενο:
Α) ως νόμιμος εκπρόσωπος του Νομικού Προσώπου __________________________, δηλώνω ότι το παραστατικό με κωδικό συναλλαγής _______________ ημερομηνία _ _ /_ _ /_ _ ποσού ________ , __ €, δεν χρησιμοποιήθηκε για τον σκοπό για τον οποίο εκδόθηκε, δεν υποβλήθηκε, ούτε θα υποβληθεί στο μέλλον σε οποιαδήποτε υπηρεσία.
Β) επιθυμώ το ποσό των ________,____ €, που αντιστοιχούν σε επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων εσόδων, να πιστωθεί στο λογαριασμό με ΙΒΑΝ GR _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ , στην Τράπεζα ______________ και δικαιούχο το ως άνω Νομικό Πρόσωπο.
Γ) τα στοιχεία που δηλώνω στην επισυναπτόμενη αίτηση είναι αληθή. - ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ:
Π.Ε. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ ■ 2313 319 212 Πατάγου Κ.
■ 2313 319 211 Ζαχαροπούλου Α.
■ 2313 319 214 Ποντίκη Δ.Π.Ε. ΗΜΑΘΙΑΣ ■ 2331 350 113 Ραφαηλίδης Ι.
■ 2331 350 125 Πεχλιβανίδου Φ.
■ 2331 350 225 Πραπαβέση Φ.
■ 2331 350 167 Μαραντίδου Ι.Π.Ε. ΚΙΛΚΙΣ ■ 2341 350 193 Χαρτοματζή Α. Π.Ε. ΠΕΛΛΑΣ ■ 2381 351 259 Παπαδοπούλου Α.
■ 2381 351 385 Κουσάταλης Χ.
■ 2381 351 244 Βενέτη Α.Π.Ε. ΠΙΕΡΙΑΣ ■ 2351 351 227 Λαμπονίκος Ν.
■ 2351 351 242 Βελέντζα Θ.Π.Ε. ΣΕΡΡΩΝ ■ 2321 350 365 Στεφανίδου Β.
■ 2321 350 356 Φωτιάδου Λ.Π.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ ■ 2371 351 483 Μαυρομουστάκης Ν.
Συχνές ερωτήσεις για την επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών
- Ποιος είναι ο δικαιούχος επιστροφής;
Δικαιούχος επιστροφής είναι το πρόσωπο (φυσικό/νομικό) που αναγράφεται:
– εφόσον η κατάθεση έγινε σε ταμείο τράπεζας, στις “λεπτομέρειες” του αποδεικτικού κατάθεσης
– εφόσον η κατάθεση έγινε μέσω μηχανήματος easy-pay, στην “αιτιολογία” της απόδειξης πληρωμής (easy pay)
– εφόσον η κατάθεση έγινε μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής, στις “πληροφορίες για το δικαιούχο” της συναλλαγής
διότι αποτελεί το μοναδικό στοιχείο ταυτοποίησης της τραπεζικής κίνησης, επομένως και της επιστροφής της. - Ποιος είναι ο χρόνος διεκπεραίωσης του αιτήματός μου;
Εφόσον τα δικαιολογητικά είναι πλήρη, εξήντα (60) ημέρες από την ημερομηνία υποβολής της αίτησής σας (άρθρο 6 παρ. 1 του ν.3242/2004 «Ρυθμίσεις για την οργάνωση και λειτουργία της Κυβέρνησης, τη διοικητική διαδικασία και τους ΟΤΑ»).
- Για την επιστροφή των χρημάτων μπορώ να δηλώσω τράπεζα διαφορετική από την τράπεζα στην οποία έγινε η κατάθεση;
Μπορείτε. Στην περίπτωση αυτή όμως θα επιβαρυνθείτε την προμήθεια διατραπεζικού εμβάσματος από την τράπεζα σας.
- Πόση είναι η προμήθεια της τράπεζας;
Η προμήθεια παρακρατείται από την τράπεζα υποδοχής του εμβάσματος, εξαρτάται από τις χρεώσεις της εκάστοτε τράπεζας και βαρύνουν τον δικαιούχο. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να απευθυνθείτε στην τράπεζά σας.
- Τι γίνεται στην περίπτωση που είμαι ο καταθέτης του ποσού και όχι ο δικαιούχος;
Όπως ήδη απαντήθηκε, αίτηση υποβάλλεται μόνο από τον δικαιούχο (βλ. συχνές ερωτήσεις_ «ποιος είναι ο δικαιούχος επιστροφής»).
- Τι γίνεται στην περίπτωση θανάτου του δικαιούχου;
Αίτηση & Υπεύθυνη Δήλωση υποβάλλεται από τους κατά νόμο κληρονόμους.
- Το παραστατικό της τράπεζας θα πρέπει να είναι θεωρημένο από την Δ/νση Μεταφορών & Επικοινωνιών ότι δεν χρησιμοποιήθηκε;
Όχι απαραίτητα. Στην περίπτωση αυτή, η θεώρηση γίνεται υπηρεσιακά.
- Τι γίνεται σε περίπτωση απώλειας ή μη ευανάγνωστου παραστατικού;
Θα πρέπει να αποταθείτε στο υποκατάστημα στο οποίο έγινε η πληρωμή και να αιτηθείτε επανέκδοση του παραστατικού.
- Γίνεται επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντος ποσού μετά την παρέλευση τριετίας από την κατάθεση;
Δεν γίνεται επιστροφή, καθώς σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 140 παρ. 2 του ν.4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) -δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις»: «η απαίτηση προς επιστροφή αχρεωστήτως ή παρά το νόμο καταβληθέντος σ` αυτό χρηματικού ποσού παραγράφεται μετά τρία (3) έτη, από την καταβολή»
- Μπορεί η υπεύθυνη δήλωση να θεωρηθεί σε δημόσια αρχή ή Κ.Ε.Π.;
Ναι. Στην περίπτωση όμως αυτή, θα πρέπει τα δικαιολογητικά σας να τα αποστείλετε αποκλειστικά ταχυδρομικά.
- Θα πρέπει ο δικαιούχος να είναι το πρώτο όνομα στον τραπεζικό λογαριασμό που δηλώνεται;
Όχι απαραίτητα.
- Μπορώ να εξουσιοδοτήσω τρίτον για την είσπραξη του ποσού;
Ναι. Στην περίπτωση αυτή, στην υπεύθυνη δήλωσή σας θα δηλώσετε το ονοματεπώνυμο και τον λογαριασμό του ατόμου το οποίο θα εισπράξει τα χρήματα.
- Πώς θα ενημερωθώ για την πορεία της αίτησής μου;
Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, έγγραφη ενημέρωση αποστέλλεται στην ταχυδρομική διεύθυνση που δηλώνετε στην αίτησή σας.