ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΑΧΡΕΩΣΤΗΤΩΣ ΚΑΤΑΒΛΗΘΕΝΤΩΝ ΠΟΣΩΝ(Τέλη μεταβίβασης οχημάτων, Παράβολα-εκ παραδρομής καταθέσεις κλπ)
Σας ανακοινώνουμε ότι για την ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, εφεξής η υποβολή αιτήσεων για επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών θα γίνεται ΧΩΡΙΣ ΦΥΣΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ του αιτούντος.
ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ:
- Η αίτηση υποβάλλεται με τα στοιχεία του δικαιούχου της επιστροφής (βλ συχνές ερωτήσεις)
- Εντός 3ετίας από την ημερομηνία κατάθεσης του αχρεωστήτως καταβληθέντος ποσού.
ΤΡΟΠΟΙ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ:
- Αν η κατάθεση έχει γίνει μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής, τα δικαιολογητικά αποστέλλονται αποκλειστικά ψηφιακά στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
Π.Ε. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ | epistrofesthess@pkm.gov.gr |
Π.Ε. ΗΜΑΘΙΑΣ | epistrofes@imathia.pkm.gov.gr |
Π.Ε. ΚΙΛΚΙΣ | epistrofes@kilkis.pkm.gov.gr |
Π.Ε. ΠΕΛΛΑΣ | epistrofespel@pkm.gov.gr |
Π.Ε. ΠΙΕΡΙΑΣ | epistrofes@pieria.pkm.gov.gr |
Π.Ε. ΣΕΡΡΩΝ | epistrofes@serres.pkm.gov.gr |
Π.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ | epistrofes@halkidiki.gov.gr |
- Αν η κατάθεση έχει γίνει σε ταμείο τράπεζας ή σε μηχάνημα easy–pay, τα δικαιολογητικά αποστέλλονται αποκλειστικά ταχυδρομικά στη διεύθυνση:
Π.Ε. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ Π.Κ.Μ. ΤΜ. ΠΡΟΣΟΔΩΝ & ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ Π.Κ.Μ. 26ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 64 54 627 – ΘΕΣ/ΝΙΚΗ |
Π.Ε. ΗΜΑΘΙΑΣ | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ –ΑΝΘΡ. ΠΟΡΩΝ Π.Ε. ΗΜΑΘΙΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ 44 59 132 – ΒΕΡΟΙΑ |
Π.Ε. ΚΙΛΚΙΣ | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ – ΑΝΘΡ. ΠΟΡΩΝ Π.Ε. ΚΙΛΚΙΣ Α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ 3 61 100 – ΚΙΛΚΙΣ |
Π.Ε. ΠΕΛΛΑΣ | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ – ΑΝΘΡ. ΠΟΡΩΝ Π.Ε. ΠΕΛΛΑΣ ΔΙΟΙΚΗΤΗΡΙΟ 58 200 – ΕΔΕΣΣΑ |
Π.Ε. ΠΙΕΡΙΑΣ | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ – ΑΝΘΡ. ΠΟΡΩΝ Π.Ε. ΠΙΕΡΙΑΣ 26ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 40 60 132 – ΚΑΤΕΡΙΝΗ |
Π.Ε. ΣΕΡΡΩΝ | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ – ΑΝΘΡ. ΠΟΡΩΝ Π.Ε. ΣΕΡΡΩΝ ΜΕΡΑΡΧΙΑΣ 36 62 110 – ΣΕΡΡΕΣ |
Π.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ – ΑΝΘΡ. ΠΟΡΩΝΠ.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΗΡΙΟ 63 100 – ΠΟΛΥΓΥΡΟΣ |
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ:
- Πρωτότυπο παραστατικό της Τράπεζας.
- Αίτηση δικαιούχου σύμφωνα με το υπόδειγμα του συνδέσμου: Αίτηση επιστροφής αχρεωστήτως
- Υπεύθυνη δήλωση δικαιούχου μέσω της ιστοσελίδας του Gov.gr στον σύνδεσμο https://dilosi.services.gov.gr/create/q/templates και επιλογή “Υπεύθυνη Δήλωση”, με ενσωματωμένο το κάτωθι κείμενο:
Α) είμαι δικαιούχος του παραστατικού με κωδικό συναλλαγής _______________ ημερομηνία _ _ /_ _ /_ _ ποσού ________ , __ €, το οποίο δεν χρησιμοποιήθηκε για τον σκοπό για τον οποίο εκδόθηκε, δεν υποβλήθηκε ούτε θα υποβληθεί στο μέλλον σε οποιαδήποτε υπηρεσία. Β) επιθυμώ το ποσό των ________,____ €, που αντιστοιχούν σε επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων εσόδων, να πιστωθεί στο λογαριασμό με ΙΒΑΝ GR _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ , στην Τράπεζα _____________ και δικαιούχο τον/την ______________________(επώνυμο) ____________(όνομα) του _____________________(πατρώνυμο). Γ) τα στοιχεία που δηλώνω στην επισυναπτόμενη αίτησή μου είναι αληθή. |
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ:
- Πρωτότυπο παραστατικό της Τράπεζας.
- Αίτηση με στοιχεία του Νομικού προσώπου, σύμφωνα με το υπόδειγμα του συνδέσμου: Αίτηση επιστροφής αχρεωστήτως
- Εκτύπωση του ΓΕΜΗ ή απόσπασμα καταστατικού για την απόδειξη της εκπροσώπησης.
- Υπεύθυνη δήλωση νόμιμου εκπροσώπου μέσω της ιστοσελίδας του Gov.gr στον σύνδεσμο https://dilosi.services.gov.gr/create/q/templates και επιλογή “Υπεύθυνη Δήλωση”, με ενσωματωμένο το κάτωθι κείμενο:
Α) ως νόμιμος εκπρόσωπος του Νομικού Προσώπου __________________________, δηλώνω ότι το παραστατικό με κωδικό συναλλαγής _______________ ημερομηνία _ _ /_ _ /_ _ ποσού ________ , __ €, δεν χρησιμοποιήθηκε για τον σκοπό για τον οποίο εκδόθηκε, δεν υποβλήθηκε, ούτε θα υποβληθεί στο μέλλον σε οποιαδήποτε υπηρεσία. Β) επιθυμώ το ποσό των ________,____ €, που αντιστοιχούν σε επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων εσόδων, να πιστωθεί στο λογαριασμό με ΙΒΑΝ GR _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ , στην Τράπεζα ______________ και δικαιούχο το ως άνω Νομικό Πρόσωπο. Γ) τα στοιχεία που δηλώνω στην επισυναπτόμενη αίτηση είναι αληθή. |
ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ:
Π.Ε. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ | ■ 2313 319 211 ■ 2313 319 212 ■ 2313 319 337 |
Π.Ε. ΗΜΑΘΙΑΣ | ■ 2331 350 113 ■ 2331 350 125 ■ 2331 350 225 |
Π.Ε. ΚΙΛΚΙΣ | ■ 2341 350 193 |
Π.Ε. ΠΕΛΛΑΣ | ■ 2381 351 244 ■ 2381 351 248 ■ 2381 351 251 |
Π.Ε. ΠΙΕΡΙΑΣ | ■ 2351 351 225 ■ 2351 351 227 ■ 2351 351 368 |
Π.Ε. ΣΕΡΡΩΝ | ■ 2321 350 365 ■ 2321 350 326 |
Π.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ | ■ 2371 351 483 |
Συχνές ερωτήσεις για την επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών
Ποιος είναι ο δικαιούχος επιστροφής
Δικαιούχος επιστροφής είναι το πρόσωπο (φυσικό/νομικό) που αναγράφεται:
– εφόσον η κατάθεση έγινε σε ταμείο τράπεζας, στις “λεπτομέρειες” του αποδεικτικού κατάθεσης
– εφόσον η κατάθεση έγινε μέσω μηχανήματος easy-pay, στην “αιτιολογία” της απόδειξης πληρωμής (easy pay)
– εφόσον η κατάθεση έγινε μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής, στις “πληροφορίες για το δικαιούχο” της συναλλαγής
διότι αποτελεί το μοναδικό στοιχείο ταυτοποίησης της τραπεζικής κίνησης, επομένως και της επιστροφής της.
Ποιος είναι ο χρόνος διεκπεραίωσης του αιτήματός μου;
Εφόσον τα δικαιολογητικά είναι πλήρη, εξήντα (60) ημέρες από την ημερομηνία υποβολής της αίτησής σας (άρθρο 6 παρ. 1 του ν.3242/2004 «Ρυθμίσεις για την οργάνωση και λειτουργία της Κυβέρνησης, τη διοικητική διαδικασία και τους ΟΤΑ»).
Για την επιστροφή των χρημάτων μπορώ να δηλώσω τράπεζα διαφορετική από την τράπεζα στην οποία έγινε η κατάθεση;
Μπορείτε. Στην περίπτωση αυτή όμως θα επιβαρυνθείτε την προμήθεια διατραπεζικού εμβάσματος από την τράπεζα σας.
Πόση είναι η προμήθεια της τράπεζας;
Η προμήθεια παρακρατείται από την τράπεζα υποδοχής του εμβάσματος, εξαρτάται από τις χρεώσεις της εκάστοτε τράπεζας και βαρύνουν τον δικαιούχο. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να απευθυνθείτε στην τράπεζά σας.
Τι γίνεται στην περίπτωση που είμαι ο καταθέτης του ποσού και όχι ο δικαιούχος;
Όπως ήδη απαντήθηκε, αίτηση υποβάλλεται μόνο από τον δικαιούχο (βλ. συχνές ερωτήσεις_ «ποιος είναι ο δικαιούχος επιστροφής»).
Τι γίνεται στην περίπτωση θανάτου του δικαιούχου;
Αίτηση & Υπεύθυνη Δήλωση υποβάλλεται από τους κατά νόμο κληρονόμους.
Το παραστατικό της τράπεζας θα πρέπει να είναι θεωρημένο από την Δ/νση Μεταφορών & Επικοινωνιών ότι δεν χρησιμοποιήθηκε;
Όχι απαραίτητα. Στην περίπτωση αυτή, η θεώρηση γίνεται υπηρεσιακά.
Τι γίνεται σε περίπτωση απώλειας ή μη ευανάγνωστου παραστατικού;
Θα πρέπει να αποταθείτε στο υποκατάστημα στο οποίο έγινε η πληρωμή και να αιτηθείτε επανέκδοση του παραστατικού.
Γίνεται επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντος ποσού μετά την παρέλευση τριετίας από την κατάθεση;
Δεν γίνεται επιστροφή, καθώς σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 140 παρ. 2 του ν.4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) -δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις»: «η απαίτηση προς επιστροφή αχρεωστήτως ή παρά το νόμο καταβληθέντος σ` αυτό χρηματικού ποσού παραγράφεται μετά τρία (3) έτη, από την καταβολή»
Μπορεί η υπεύθυνη δήλωση να θεωρηθεί σε δημόσια αρχή ή Κ.Ε.Π.;
Ναι. Στην περίπτωση όμως αυτή, θα πρέπει τα δικαιολογητικά σας να τα αποστείλετε αποκλειστικά ταχυδρομικά.
Θα πρέπει ο δικαιούχος να είναι το πρώτο όνομα στον τραπεζικό λογαριασμό που δηλώνεται;
Όχι απαραίτητα.
Μπορώ να εξουσιοδοτήσω τρίτον για την είσπραξη του ποσού;
Ναι. Στην περίπτωση αυτή, στην υπεύθυνη δήλωσή σας θα δηλώσετε το ονοματεπώνυμο και τον λογαριασμό του ατόμου το οποίο θα εισπράξει τα χρήματα.
Πώς θα ενημερωθώ για την πορεία της αίτησής μου;
Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, έγγραφη ενημέρωση αποστέλλεται στην ταχυδρομική διεύθυνση που δηλώνετε στην αίτησή σας.